Sydney

16 januari 2018 - East Hills, Australië

Zaterdag 23 December

Vanochtend waren we al vroeg uit de veren en reden we richting The Blue Mountains. We begonnen bij het beroemde Echo Point. Hier was tevens het punt van The Three Sisters, een groot gebergte. Het weer zat ons gelukkig reuze mee. Vanaf Echo Point hebben we een korte hike van 1,5 uur gemaakt. Het uitzicht over de vallei was prachtig. Na deze hike zijn we doorgereden naar een andere Free Camp spot ergens in de bergen. Er ging een goede steile bergpas aan vooraf. Toen we aankwamen bij de campground waren er nog niet veel mensen. Wel stonden er gezellige chinezen naast ons (NOT….) ook onze Italiaanse maat van de dag ervoor was er weer. (Jippie….. haha). Na een gevangenismaal van rijst en chicken tonight zijn we lekker optijd ons mandje in gedoken… onze lieve chinezen hebben de hele nacht gesnurkt. En hard ook!!!!!

Zondag 24 December

De dag voor kerst. Vanochtend stond er weer een mooie, maar zware hike op het programma. De ‘Grand Canyon Walk’ begon bij Evans Lookout. De foto’s zijn mooi, maar als je dit in het echt ziet kun je bijna niet geloven hoe groot het is! Zo mooi!! Vanaf daar ging het bergafwaarts, letterlijk haha. We hebben zo’n half uur, steil, met trappen naar beneden gelopen. Het was prachtig. Je liep midden in het regenwoud met overal gave rotsen en grotten. Er was wel een heel natuurlijk aangelegd pad. De hike heeft zo’n 2,5 uur geduurd. Hierna zijn we lekker naar het zwembad van Katoomba gegaan. Hier hebben we een paar baantjes gezwommen en genoten van een welverdiende douche J! (een keer wat anders dan op deze middag dronken in de kroeg staan in Hengelo!) Hierna zijn we weer terug gegaan naar de eerste Free Campground (ja, die met de marinedouche)

Maandag 25 December

Vanochtend zijn we weer een stukje verder richting Sydney gereden. We cirkelen er een beetje omheen, omdat de prijzen in en dicht rondom Sydney belachelijk hoog zijn i.v.m. de kerstvakantie. Onze eerste stop was de Macces. Lekkere koffie, gratis wifi en stroom. Ook was het vandaag slecht weer. Alsnog een koude kerst… Goed, hier hebben we een tijdje gezeten, waarna we zijn doorgereden naar een campground 2,5 uur van Sydney. Thijs was lyrisch want hij had gelezen dat er overal kangoeroes en wombats rondom je tent zouden lopen. Toen we hier aankwamen was onze irritante Italiaan er ook weer! Er liepen inderdaad allemaal schattige wombats en kangoeroes op het terrein. Helaas geen douche maar wel een toilet J! Bij de Mac Donnalds hadden we al mooi wat afleveringen van Designated Survivor gedownload, dus die avond hebben we lekker serie gekeken in de tent. Het is een stuk kouder in Sydney vergeleken met Cairns. We slapen dus wel met een dikke trainingsbroek en trui aan in de tent.

Dinsdag 26 December

Vanochtend werden we wakker op de camp spot. De wombats en kangoeroes waren inmiddels gevlogen. Na een snel ontbijtje zijn we weer richting Sydney naar het hotel gereden die we voor een nacht hadden geboekt. Hier konden we lekker relaxen, een keer in luxe. Omdat het toch een beetje kerst was zijn we lekker uit eten geweest bij een Thais restaurant.

Woensdag 27 December

Vanochtend zijn we doorgereden naar Coogee. Dit is heel dicht bij het beroemde Bondi Beach! Hier kwamen we onze vriend uit Griekenland weer tegen! Deze hadden we leren kennen op de boot van de Whitsunday’s, hoe toevallig! Aangezien alles zo crimineel duur is, zijn we weer terug gereden naar The Blue Mountains. Hier brachten we nog één nachtje door. We hebben de Nederlandse vrouw waar we eigenlijk de 29e heen zouden gaan, gevraagd of we een dagje eerder konden komen. Dat kon gelukkig!!!!

Dinsdag 28 December

Vanochtend waren we vroeg opgestaan, omdat we een mooie hike naar de Figure 8 Pools wilden maken! Om half 8 zaten we in de auto en na 2 uurtjes waren we op de bestemming. Het was ongeveer een uur lopen naar de 8 pools, maar wel met heeeeel veeeel trappen… Het einde was leuk om te doen! Overal lagen grote stenen en we leken wel een stel ninja’s over deze rotsen te dansen. De 8 pools waren super gaaf en helder! Ze lagen vlak naast de zee, waardoor de golven via de rotsen een mooi effect gaven. Echter was er maar één perfecte 8 pool en hier stonden behoorlijk veel mensen in een rij voor een foto… Uiteraard hebben wij dit niet gedaan! Na zo’n 2,5 uur zwemmen en zonnen zijn we weer aan de klim terug begonnen, want het werd ook vloed. Na de hike zijn we doorgereden naar Viv, de Nederlandse vrouw waar we de komende dagen verblijven! We werden super ontvangen en er werd meteen champagne uit de kast getrokken! Haar vriend Wil was er ook. Hij komt een paar maanden per jaar over voor een welverdiende vakantie! ’s Avonds hebben we lekker gegourmet met zijn allen! Toch nog een echt (verlaat) kerstdiner!!

Vrijdag 29 December

Vanochtend hebben we eerst nog lekker in het huis gechilld! Rond het einde van de middag zijn we met de trein naar Sydney Central gegaan. Hier hebben we een hapje gegeten met onze mede-dutchies! ’s Avonds hadden we een verjaardag van Yannick. Een Zwitser die we op Fraser Island hadden leren kennen. Evelien kwam ons ophalen. Het was een gezellig feestje met veel internationale studenten. Daarna zijn we nog even door gegaan naar de SideBar! Een leuke club bij Sydney central!

Zaterdag 30 & 31 December 2017 No sleep….

Vandaag zijn we Sydney gaan verkennen. We hebben ontzettend veel gelopen en de mooie botanische tuinen van Sydney gezien. Voor het avondeten hebben we weer samen gegeten met onze mede-dutchies. We wilden rond 2 uur vannacht verzamelen bij de ingang van het park waar we het vuurwerk morgenavond willen zien, jaja, gewoon een dag van te voren… eigenlijk knettergek. Toen we hier om half 3 aan kwamen was er al een klein rijtje met tenten ontstaan. Wij als Hollanders zijn natuurlijk gewoon met onze neus vooraan gaan zitten. Hier werden we meteen verrot gescholden door allemaal verschillende Ling-Lings. Ze haalden zelfs de security erbij om ons weg te sturen. De security legde ons netjes uit dat als we niet in de rij aansloten wij morgenvroeg misschien op alle mensen uit de rij moesten wachten… wij dachten dit is Australië, misschien moeten we ons toch maar aan de regels houden.. (later sloten er wel steeds nieuwe mensen van eigen nationaliteit bij ze aan). Om 06.00 stond er een grote rij, waarbij wij redelijk vooraan stonden. En wat gebeurde er… 20 tot 30 mensen liepen langs de rij en ineens begon iedereen keihard te rennen, waardoor de complete rij instortte. Mensen kwamen van alle kanten aangesneld, van achter, voor, links, rechts. Wij waren inmiddels witheet. Hadden we nu hiervoor zo lang op dat gras moeten creperen en zelf wel braaf geluisterd… maar goed, na nog een aantal uren wachten ging het park om 10.00 dan eindelijk open. De jongens hadden al meteen een sprint naar voren getrokken om een goede plek te veroveren. Om 10:45 hadden we een perfecte plek en de Harbour Bridge was vol in het zicht. Mensen stopten bij onze plek om selfies te maken, dat zegt genoeg! Nu begon pas echt de ellende… 12 uur lang in de brandende zon wachten op het vuurwerk. Het bleek nog maar weer eens dat we een goede plek hadden, want deze moesten we goed verdedigen. Velen kwamen op  hun dooie gemakje om 14:00 een keer aankakken en dan maar vragen of ze bij ons mochten zitten, Dikke doei!!!! Hoe later het werd hoe heftiger. Van alle uithoeken kwamen Ling-Lings die je zowat voor je kop sloegen met hun irritante selfiesticks….. Het park was zo vol dat je het gras niet eens meer kon zien.. om 21:00 begon het kindervuurwerk en om 00:00 was daar dan eindelijk het beloofde vuurwerk. Ongelooflijk mooi!! Echt super gaaf dat we dit een keer hebben meegemaakt, maar NOOIT WEER!!!!! Toen we eindelijk ‘thuis’ waren hebben we genoten van een heerlijke douche en hebben we wel 12 uur geslapen!!!

Maandag 1 Januari 2018

Zoals jullie al lazen hadden we vandaag flink uitgeslapen! Om stipt 4 uur waren we op Bondi Beach, waardoor Thijs direct mee kon rennen met alle oranje Unox mutsen voor de bekende nieuwjaarsduik! Super leuk om al die honderden Nederlanders het water in te zien rennen met hun Unox mutsen op een strand zo ver weg van huis! Het mooie was dat we zoveel bekenden die we hebben ontmoet gedurende de reis, in de massasprint, of in het water weer tegen kwamen. Een heerlijke ‘uitbrak’ dag dacht ik zo!

1. Ria en Cas:
    16 januari 2018
    Fantastische, wat jullie allemaal zoal mee maken je kunt er wel een boekwerk van maken
    Groetjes Oma en Opa
  2. Marleen:
    17 januari 2018
    Aaaah wat super leuk geschreven weer!!❤️