Aussie so far!

24 november 2017

Vrijdag, zaterdag & zondag 4,5,6 November.

Vrijdag liepen we per toeval tegen een mooie groene Subaru Outback aan. Dit is niet echt een standaard backpackers auto maar wel een All Wheel Drive. Hiermee kunnen we off road crossen en het scheelt in de portemonnee als we Fraser Island gaan bezoeken, omdat we dan geen auto meer hoeven te huren! Het is een ongeregistreerde auto, dat bracht heel wat papierwerk met zich mee. Er werd een Roadworthy check (Soort APK keuring) gedaan, zodat we zeker wisten dat alles goed was. Ook zijn we langs een autoverhuurbedrijf gegaan, omdat we graag een auto voor dit weekend wilden huren. Aangezien onze Kia (Au Pair auto) een olie lek heeft moesten we dus een auto huren als we wat verder weg wilden in het weekend.. Het werd een beest van een auto namelijk een….. Suzuki Swift haha!. Er paste nog geen matras in, maar hey, wij zijn natuurlijk doorgewinterde backpackers dus kwamen op het idee om een luchtbed te kopen. Helemaal bepakt en bezakt gingen we op weg naar the Tablelands. Onze Suzuki ging als een speer door de bergen. We hadden een leuke vrijwel lege camping geboekt en wat denk je ??? Tuurlijk! Er staan Nederlanders tegen over ons. Na een fantastisch maaltje op de openbare barbecue zaten we lekker te relaxen voor onze mini-tent. We hebben op zijn zachtst gezegd nog een paar uurtjes slaap weten te pakken. Aangezien we nu al dik een maand in The Tropical North of Queensland zitten, hadden we er natuurlijk totaal geen rekening mee gehouden dat de Tablelands wat hoger in de bergen liggen.. KOUD DUS! Ook het luchtbed paste niet volledig in de tent waardoor we zo ongeveer een hangmat in onze tent hadden gecreëerd.. De volgende dag hebben we alle watervallen in de omgeving bezocht. De één nog mooier dan de ander! En ja we weten het, we gaan echt foto’s uploaden.

Maandag 6 November

Vanochtend hebben we een proefrit met onze Subaru gemaakt. Ook is hij even voor een pitstop bij een garage geweest om alles te checken. Het was al met al een goede auto! Pfhieuw!!! Alleen een klein aantal ongemakjes moeten worden vervangen of gerepareerd en dan is onze bolide ready to go!

Vrijdag 10 November.

We hebben al een tijdje niets meer geschreven, maar we waren heel druk met werk, de auto en zonnen natúúrlijk!! Vrijdag hebben we eerst nog een paar uurtjes gewerkt en waren we ’s avonds uitgenodigd bij Lauri. Een super aardige man waarvoor ik al een paar keer had schoongemaakt. We hadden een barbecue met andere locals en mochten blijven slapen in zijn huis, omdat het niet verhuurd was voor de nacht. (AirB&B). Het is een prachtig huis midden in het regenwoud!

Zaterdag 11 November

Vandaag gingen we al vroeg op pad. Nu de auto binnen is moet er natuurlijk nog camping equipment gekocht worden.. Je hebt echt meer nodig dan je denkt… We hebben een vermogen uitgegeven…. Geintje natuurlijk.

De eerste stop Salvation Army. Dit is een 2e hands winkel (Soort Leger Des Heils). Hier hebben we kussens, lakens, borden, bestek, pannen, boeken, theedoeken, handdoeken etc. EN een spectaculaire oude cd van Robbie Williams gekocht (wat een fiasco). Maar wat dacht je ? 35 dollartjes voor alles, Hoppp. Daarnaast moest natuurlijk nog wel een tent en een koelbox etc. gekocht worden… We gingen de tent meteen testen op een camping meer richting het noorden in Mareeba. Het was een primitieve cattle range en er was geen douche. Wel een toiletgebouw, maar die stond boven op een krater… ’s avonds hebben we eten gekookt op hete kolen van het kampvuur. De eigenaar van de camping kwam erbij zitten met zijn lange baard en plastic oog, wat een man! Opgegroeid in de jungle en altijd vee gedreven. Prachtige cowboy verhalen had hij te vertellen en hij kon nog Johnny Cash zingen ook, Held!  En daarbij was de tent geslaagd voor de test!

Zondag 12 November

We waren al weer vroeg wakker, dus zijn in de omgeving wezen touren. Op de terugweg kwamen we een ijsboerderij tegen. Nou jongens als jullie dit eigen gedraaide fruit-ijs hadden geproefd!! Toen we ‘thuis’ kwamen was de sfeer een beetje gespannen en voelden we ons niet meer happy daar. De meesten van jullie kennen het verhaal wel, dus ga het niet nog een keer vertellen haha! We hebben onze spullen gepakt en zijn ’s avonds om 20:00 verhuisd naar ons Dutch teaching adres. Een super lieve vrouw met 3 jonge kinderen. Ze had het bed heel mooi voor ons opgemaakt en we mochten tot vrijdag blijven!! We konden wat klusjes voor haar doen en wat bijverdienen wat ook niet slecht uit kwam! Super leuk!!

Vrijdag 17 November

Vandaag pakten we onze spullen in en alles paste perfect in de auto, met de stoelen plat. Hmm Dinsdag komt papa, dus ik hoop dat we dan nog iets meer ruimte kunnen creëren haha. We hebben nog een paar uur voor Josje gewerkt en Thijs heeft nog een paar uur in de tuin gewerkt bij Robin & Bryan. Eenmaal terug in Holloways beach hebben we de laatste spullen in de auto geladen en waren we klaar om naar een hostel te vertrekken. We kregen een piepklein kamertje waar de airco het niet van deed. Er kwam een aardige Nederlandse jongen aan te pas die even een upgrade voor ons regelde. Nu hadden we een waaier, airco én een douche!! Wat een luxe zeg!!! Ook hadden we vouchers gekregen voor een restaurant waar we een complete maaltijd én drankje konden krijgen voor 10 dollar! (7 euro). Rara waar wij de komende 5 dagen gingen eten??

Zondag 19 November

Vandaag hebben we lekker aan de lagoon gelegen. Hier leerden we een leuke meid kennen, Sterre. Na een gezellig middag zijn we met Sterre en haar vriendin Ellis uit eten geweest. Na het eten zijn er een paar borreltjes genuttigd in het hostel en zijn we naar de stad verhuisd. Hier hebben we 2 clubs gezien en heel wat vodka… Top avond haha!

Maandag 20 November

Vandaag hebben we al onze tours voor de komende 2 weken geboekt, Excited!! Fitzroy Island, Magnetic Island, Whitsunday Islands & Fraser Island. Dinsdag beginnen we met Fitzroy Island!

Dinsdag 21 November

Ik dacht toch echt dat papa vandaag vanuit Bali over zou komen.. Doordat hij ’s nachts vloog bleek het dus de 22e te zijn… Oeps onze planning helemaal in de war. Aangezien we toch echt nog wel een paar km te rijden hadden ging dit krap worden.. Ook stond Fitzroy Island al vast. In alle vroegte konden we dit vanochtend nog verplaatsen naar morgen (Woensdag), YESS!! Hierdoor liepen we helaas wel een geplande ballonvaart mis, maar dat overleven we ook wel weer..

Woensdag 22 November

Vanochtend stonden we met al onze spullen ingepakt, in alle vroegte al bij het vliegveld van Cairns. Papa zou om 06:45 landen. Na wat controles was hij er dan! Het was helaas slecht weer in Cairns.. Bij de Reef Fleet Terminal konden we al snel op een grote boot. Rond half 10 kwamen we aan op het mooie Fitzroy island. Helaas nog steeds slecht weer. Die regen ook altijd in dit koude land........ Met een Stingers suit en een snorkelset trotseerden we het slechte weer. Ook klaarde het in de middag mooi op en konden we toch nog een zonnestraaltje meepikken!! Rond 5 uur waren we terug op het vaste land. Na het eten zijn we nog 3 uur doorgereden naar Innisfail. Hier hebben we in een mooi hostel geslapen en hadden we een privé kamer met badkamer! Helaas wel 25 muggenbulten erbij….

Donderdag 23 November

Vanochtend waren we al vroeg uit de veren. Vandaag zijn we doorgereden naar Townsville. Vanaf hier konden we de ferry nemen naar Magnetic Island. Het weer was gelukkig als vanouds. Vervolgens zijn we even over het eiland gereden en vonden we een leuke camping. Hier liepen allemaal schattige Wallabies, possums en mochten we rainforest papegaaien voeren. Deze vond ik opzich een beetje eng. Nadat we ons kampement weer op hadden gebouwd hebben we een lekker zelf gekookt maaltje gegeten, in de open keuken klaargemaakt. 's Avonds hebben we samen met 'Steve de manager' (Een populaire loslopende eigenwijze kleine struisvogel) lekker een paar drankjes gedronken en konden we zo het mandje in.

Vrijdag 24 November.

Vanochtend werd ik al om 06:00 wakker geschreeuwd door een of ander Engels kind die het niet een was met het ontbijt dat ze kreeg…  Bedankt vriendin… Om 7.00 ging dan ook de wekker voor de mannen. We hebben ons kampement weer afgebroken en na een ontbijtje zijn we het eiland over gaan rijden. We hebben eerst een prachtige hike gemaakt naar het indrukwekkende Fort uit de 2e wereld oorlog. Dit was een beste klim van 2 uur, maar het klimmen loonde, want de bunker had een prachtig uitzicht over de koraalzee. Onderweg liepen we struikelend naar boven te staren om koala's te spotten in de Eucalyptus bomen. Maaaar we hebben er één gespot, die lekker stoned in zijn boom lag! Na deze klim hebben we onze Subaru Outback eens uitvoerig getest met daarbij het nodige angstzweet. We reden over een 4x4 weg, deels verhard, maar ook met grote gaten. Het uitzicht bij het strand van verschillende baaien was echt schitterend en 1000% het zweten waard!!! Een dikke steak als lunch was daarna ook wel verdiend! Er was ons verteld dat er iedere dag om half 5 een meneer in een scootmobiel de Rock-Wallabies bij de baai zou komen voeren. En jawel, stipt om half 5 was hij er! Het was een opaatje die al 30 jaar op het eiland woont. Hij maakte bepaalde geluiden en legde wat voer neer. Binnen een paar minuten kwamen er zo 4 tevoorschijn!! Ze waren erg lief, maar nog wel te bang om te aaien. Bij zonsondergang komen er gemiddeld zo'n 30 wallabies naar de voerplek. Helaas moesten wij al om 17.00 met de ferry terug naar Townsville. Hier had Thijs een mooi hostel voor ons drieën geboekt. Wat denk je? Dezelfde Engelse gasten als die van de camping vanochtend zitten hier nu ook in het hostel, wat een feest.... Maar met een relaxte planning hebben we geen haast morgen en leven we toe naar meerdere dagen op de zeilboot door the Whitsundays.

1. Ria en Cas:
    24 november 2017
    hoi Roos en thys wij hebben met volle verbazing jullie verhaal gelezen fantastisch
    geniet er maar van en kijk goed uit.En wij wachten af naar jullie volgende verhaal
    groetjes Ria en Cas