De laatste maand in Cairns

30 oktober 2017 - Redlynch, Australië

Zaterdag 21 & 22 Oktober.

Zaterdag hebben we rondgereden door Cairns City op zoek naar hostels. Hier hangen vaak prikborden waarop auto’s te koop worden aangeboden. We spraken een paar jongeren en toen we bij het laatste hostel aankwamen zagen we een veldje met auto’s ernaast. Er stonden een aantal leuke camperbusjes. We belden het bijbehorende nummer en binnen een paar minuten kwam die gladde autoverkoper eraan. Hij wou 8.250 voor een verrot mitsubitsu busje hebben hahaha. Ik heb ons iets lagere budget toen even aangegeven, waarna hij ons een mooie 4 wheel drive liet zien. Een witte. Dinsdag gingen we met Todd (de klusjes man van hier) terug naar de verkoper om de auto’s is goed onderhanden te nemen. Misschien is een ruime auto toch een goede oplossing. Hier kunnen we ook in slapen en een daktent bij kopen zodat we kunnen kamperen. Er zitten veel voorwaarden aan het kopen van een auto en oude auto’s hebben altijd wat kuren waardoor hier geen geschikte tussen zat. We zitten hier nog tot eind November, dus genoeg tijd om een mooie auto op de kop te tikken. Daarna kan het avontuur eindelijk beginnen!!

Vrijdag, zaterdag & zondag (27,28 & 29) Oktober.

Vrijdag avond hebben we het lokale basketbal team weer bezocht; The Taipens. Er is altijd veel vertier tijdens de wedstrijd, van cheerleaders tot schreeuwende coaches. Ook verbazen we ons nog steeds over hoeveel eten mensen tijdens zo’n wedstrijd naar binnen kunnen stouwen zeg, heel Amerikaans... Al met al een heerlijk rustig avondje wel.

Zaterdag was een ultieme chilldag en hebben we heerlijk de hele dag aan het strand gelegen.

Op zondag waren we al weer vroeg uit de veren. We gingen naar Hartley’s Crocodile Adventures. Dit is een  Wildlife park met krokodillen, slangen, koala’s en kangoeroes. Ook waren er vogels, maar ik houdt niet van vogels dus die waren totaal irrelevant. De kangoeroes daarentegen waren mega interessant. Ik heb lekker met ze geknuffeld en ze een worteltje gevoerd. De krokodillen en slangen show was erg gaaf. Hier kon je pas echt een goed beeld krijgen over hoe gevaarlijk het is om even snel in een beekje te gaan zwemmen hier in de buurt. Er kan op iedere hoek van de straat ineens een krokodil in je bil hangen… Heftig!!

Eind november willen we dus stoppen met het Au Pair werk en dan kan onze Road trip pas echt beginnen.. We posten wat over de weekenden want de werkweken zijn vrij normaal en ik wil jullie natuurlijk niet vervelen met allemaal onzin verhalen!

See you next week! xoxo