Het zware leven van een Au Pair

16 oktober 2017 - Redlynch, Australië

Zaterdag 7 & 8 Oktober

Vanochtend moesten we eerst een paar uurtjes schoonmaken bij een familie. Daarna snel naar huis, douchen en de laatste spulletjes pakken. Onze bolide hadden we al klaar gemaakt met matrassen en al. We gingen namelijk een weekendje weg! De 1e stop was in Daintree forrest. Hier hebben we onze 2e krokodillen tour gedaan. Er waren een aantal kleintjes en een grotere krokodil te zien VET! Na de tour zijn we verder het regenwoud in gereden. We gingen naar Cape Tribulation, een bekende lookout. Thijs had een overnachting voor ons geboekt op een camping bij Noah Beach. We zochten de hele weg al of we ergens konden eten. Het enige wat we tegen kwamen was of gesloten of ging net sluiten.. Ook deden in dit fantastische regenwoud onze telefoons niet meer. We (Thijs) moesten dus kaart lezen hahaha. Uiteindelijk vonden we een heel gezellig restaurantje, en hier hebben we pasta gegeten. Het wordt hier al vroeg donker dus we wilden heel graag voor het donker op de camping zijn, omdat nergens verlichting is langs de weg. Om dan met de auto door haarspeld bochten te racen is dan geen pretje.. gelukkig waren we net op tijd. Het was een kleine camping met 4 toiletten en stromend water! We sliepen in de auto maar het was bloed heet. Na een paar uur slaap waren we al weer vroeg op om te zoeken naar een plekje waar we konden ontbijten. Niet veel verder op zat een leuk barretje waar een stevig ontbijtje hebben gegeten. Verder door naar boven. Hier hebben we een mooie wandeling door het regenwoud gemaakt. Op de terug weg zijn we nog langs het plaatje Port Douglas gereden. Vergelijkbaar met de stad waar we nu zitten alleen nog net iets luxer. Al met al dus een geslaagd weekend op de paar uur slaap na..

De dag erna vond ik (Thijs) een kreupele kip pal in de zon. Mary was niet thuis en zei "begraaf hem maar". Prima, als de kip al dood was geweest.... Dit was niet het geval dus voor alles een eerste keer. BATSS met de schep op z'n bakkes! Toen begon het spartelen, wat je wel weet van verhalen maar wat toch een beetje apart is om te zien haha! Na een paar minuten was er geen onverwacht spartel gevaar meer, dus snel een gat gegraven en de kip erin gelegd. De klusjesman Todd wou de grond even aanstampen waarbij de kip bij iedere trap een hilarische POKK maakte. Door mijn slappe lach kon Todd niet stoppen die grappenmaker. Na wat meer zand was de laatste POKK toch echt daar. Toch weer iets geleerd deze Farm Boy!

Zaterdag 14 Oktober

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt naar The Great Barrier Reef. Om 7.00 moesten we ons al verzamelen. Na de incheck liepen we door naar de boot. Het was een super groot jacht en er was ontzettend veel personeel aanwezig. Na wat uitleg en het welkomst woordje mochten we onze snorkel gear ophalen. We moesten nog 1,5 uur varen voordat we bij het rif zouden zijn. Voor de zekerheid hebben we maar zeeziek pilletjes gekocht. Dat gestuiter op die boot is echt niet goed voor je maag…. Toen we bij de 1e stop aankwamen mochten we onze spullen aan doen en het water in. Ik was in het begin nog wel heel erg bang dus gewapend met een life vest, snorkel set, onderwatercamera en een noodle ging ik dapper het water in. Thijs voelde zich als een vis in het water en hem was ik dus na 10 minuten ook al kwijt in het water haha. Na zo’n 20 minuten werd ik iets zekerder in het water. Ik had toen in de gaten dat de vissen echt niet expres tegen me aan zwommen en ik ook nog geen water in m’n snorkel had gekregen. Na 1,5 uur zijn we weer uit het water gegaan en hebben we lekker in de zon gelegen om op te drogen. Door naar het volgende rif. Hier konden we weer 2,5 uur snorkelen. Er was een goede lunch aan boord en s' middags was er nog wat fruit. Om half 5 waren we weer terug in Cairns city. Al met al een geweldige dag en zeker niet onze laatste op het water, nu het nog kan! De vissen zijn bijzonder mooi en sommige delen van het koraal ook. Helaas kun je wel merken dat afval en al dat toerisme door de jaren heen zorgt voor het afsterven van al dat mooie koraal.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. YVON WIGBERS:
    16 oktober 2017
    Fijn om te lezen allemaal. Wat beleven jullie wat daar. Geniet er maar flink van hoor. Dit is zoooooo fantastisch voor later. Lijkt mij ook prachtig. Als ik ooit de kans krijg......;-)
    Nog heel veel plezier samen hoor. Wees voorzichtig, maar geniet volop.
  2. Anita:
    30 oktober 2017
    Wat fijn dat het jullie zo goed gaat en veel beleven. Ik blijf jullie verhaal volgen. Heel veel plezier op jullie reis
    X Anita van der Vegt